Textline ReclameCentrum maakt inmiddels een kwart eeuw de wereld telkens een beetje fraaier door signing niet te zien als reclame, maar te benaderen als een beleving.
1989: Textline Reclamecentrum is geboren
Textline Reclamecentrum is gestart in een paardenstal met een stuk Carbonpapier en een paar meter folie. Onder de vleugels van Rolf Lebbink en Michel Jansen is het buitenreclame bedrijf inmiddels doorgegroeid naar een allround reclamecentrum.
2008: 2e vestiging in Zwolle
In 2008 heeft Textline Reclamecentrum het bedrijf Screenpoint in Zwolle overgenomen en hiermee de 2e vestiging geopend. Hierdoor is het brede productieproces uitgebreid met een volledige UV zeefdrukstraat. De 'stad over de IJssel' bood goede mogelijkheden om zich verder te ontwikkelen.
2014: 25 jaar bestaan
Textline Reclamecentrum behaalt zijn 25-jarige jubileum. Een moment om terug te blikken naar afgelopen jaren. Door de jaren heen heeft creativiteit en flexibiliteit ervoor gezorgd dat Textline aan de basis heeft gestaan van innovatieve producten, zoals de megatotem, Makelaarsborden en met name de laatste ontwikkeling; Woodprint.
2017: Textline bekroond met predicaat 'Select Graphic Provider GOLD
3M heeft Textline bekroond met het predicaat 'Select Graphic Provider GOLD'. Deze status belichaamd het onderscheidend karakter van de kwaliteitsnorm die Textline Reclamecentrum hanteert. Het bijzondere is dat Textline in Gelderland de enige signmaker is met de GOLD titel.
2019: Lancering nieuwe website en huisstijl
Na 30 jaar was het hoog tijd om de website van Textline te vernieuwen. Gebruiksvriendelijkheid, snelheid en responsiveness waren de leidraad voor de opfrisbeurt. Door de verschuiving van desktop naar mobiele gebruikers is de website mobile first ontworpen. Tegelijkertijd heeft de huisstijl een complete metamorfose ondergaan. De frisse en strakke huisstijl is doorgevoerd in alle onderdelen van het bedrijf, van het bedrijfspand tot het wagenpark. Met een nieuwe website en huisstijl straalt Textline een nieuwe identiteit uit.
2020: NEN Award & Veluwse Innovatie Prijs
Dit jaar heeft het bedrijf een prachtige mijlpaal bereikt: onze innovatieve rijstvlies verkeersborden werden bekroond met de Veluwse Innovatieprijs. Dit unieke project, dat duurzaamheid en circulariteit naar een nieuw niveau tilt, wist zowel de vakjury als het publiek te overtuigen. Het winnen van deze prijs was niet alleen een enorme eer, maar ook een bevestiging dat we met onze circulaire visie op de juiste weg zitten. Het geeft ons elke dag weer de motivatie om de signagebranche groener te maken!
Een verkeersbord van rijstvliesjes is bekroond als dé innovatie van 2020 op de Noordwest-Veluwe. Tijdens de uitreiking van de Veluwse Innovatieprijs 2020 wist Textline uit Harderwijk niet één, maar twee prijzen in de wacht te slepen: de vakjuryprijs én de publieksprijs, waarbij maar liefst 28 procent van de stemmen naar ons project ging. Met deze bijzondere prestatie mocht Rolf Lebbink, namens ons team, de hoofdprijs in ontvangst nemen in het Bouw & Infrapark congrescentrum. Een geweldige erkenning voor onze inzet om de signagebranche duurzamer te maken!
2020: KIWA CE Voor duurzame verkeersborden van rijstvlies composiet
In 2020 ontving Textline het prestigieuze KIWA-certificaat voor onze duurzame verkeersborden van rijstvliescomposiet. Dit certificaat, een officiële erkenning van kwaliteit en veiligheid, bevestigt dat onze borden voldoen aan de strengste Europese normen, zoals EN 12899-1. Het behalen van deze certificering onderstreept onze toewijding aan innovatie en duurzaamheid in de signagebranche. Een mijlpaal waar we als team enorm trots op zijn.
2020-2022: Covid-19 - signing als hulpmiddel in de maatregelen
Het was een zware tijd met veel beperkingen en maatregelen. Gelukkig was het ook een tijd vol innovatieve oplossingen om mensen op veilige wijze toch weer een beetje dichter bij elkaar te brengen. Met oplossingen als glasheldere veiligheidsschermen, afstandmarkeringen en informatieborden kunnen we als signmaker bijdragen aan een veilige werk- en winkelomgeving voor onze medelanders.
2023: Lancering Circular Sign
Om duidelijkheid te geven in de duurzaamheid van ons productassortiment en vooral de inspiratiefoto's van projecten op onze website is het Circular Sign-label in het leven geroepen. Dit label is te vinden op diverse promotionele uitingen, maar ook op onze website. Wanneer je dit kleine groene labeltjetegenkomt weet je zeker dat het product een zo klein mogelijke ecologische voetafdruk heeft en gemaakt is van duurzame of zelfs 100% circulaire materialen.
2024: 35-jarig bestaan Textline Reclamecentrum
Textline Reclamecentrum behaalt zijn 35-jarige jubileum. Een prachtig moment om terug te blikken op wat het bedrijf in de afgelopen 35 jaar heeft mogen realiseren. Maar het is ook een open uitnodiging om vooruit te blijven kijken naar duurzame ontwikkelingen en innovatieve oplossingen binnen de signingbranche. Verduurzamingsinspanningen die wij ook doortrekken in onze andere webwinkels: makelaarsborden.nl en woodprint.nl. Daarbij hoorde ook een frisse nieuwe look! Deze is voor makelaarsborden al in de lucht en voor woodprint zal dit in Q1 2025 volgen.